Дослідження [1] демонструє, що рівень розвитку електронного урядування в Україні перевищує світовий середній показник на 23%, з індексом 0.6076 проти всесвітнього середнього показника 0.4922.
Пропонуючи огляд розвитку електронного урядування у світі, доповідь відстежує прогрес у впровадженні комплексної політики і послуг за допомогою електронного уряду, забезпеченні прозорості через відкриті дані уряду, залученні людей за допомогою електронної участі, розвитку онлайн-послуг та ліквідації нерівності.
Ефективне е-врядування: розширення прав та можливостей громадян
Розвиток електронного урядування в Україні сприятиме інноваціям і використанню інформаційно-комп'ютерних технологій для надання послуг і залучення людей у процес прийняття рішень. Е-урядування також спрямоване на зростаючий попит на більш персоналізовані послуги, які відображають індивідуальні потреби, та на прагнення людей активніше бути задіяними у розробці і наданні послуг. У кінцевому рахунку, ці нові вимоги будуть трансформувати роботу державного сектору.
На фоні підвищення громадянської активності, українці прагнуть до більшого контролю над своїм життям, що сприяє істотному покращенню електронної участі в країні. ПРООН були серед піонерів, що сприяли входженню України в цифрову епоху шляхом створення офіційної
системи електронних петицій. На сьогоднішній день в українців є можливість подати онлайн петиції до
Президента і
місцевих державних органів.
ПРООН активно підтримує зусилля України щодо трансформування державного сектору шляхом підвищення ефективності, результативності, прозорості, підзвітності, доступу до інформації та державних послуг, а також участі громадян. ПРООН стала першою міжнародною організацією в Україні, яка стимулювала відкриття державних даних на національному рівні у спробі зробити державні установи більш відкритими, ефективними, підзвітними і прозорими.
ПРООН: протягом тривалого часу
Підтримка відкритих даних розпочалася з невеликої пілотної ініціативи з надання громадянам даних про муніципальні витрати у машиночитаних форматах на першому
порталі місцевих бюджетів. Згодом вона виросла у національну ініціативу із заохочення державних органів розкривати публічну інформацію і в кінцевому підсумку привела до прийняття
законодавства щодо відкритих даних, яке зобов'язує державні органи відкривати свої дані за замовчуванням шляхом розміщення і регулярного оновлення інформації онлайн на
єдиному державному порталі відкритих даних.
ПРООН в Україні також підтримала ініціативу уряду щодо розвитку відкритих даних і прозорості уряду шляхом проведення
оцінки готовності України працювати з відкритими даними. На основі рекомендацій цієї оцінки була розроблена і прийнята на початку 2016 року
дорожня карта розвитку відкритих даних для України, в якій детально розписані цьогорічні плани уряду на шляху до відкритих даних.
З посиленням зусиль уряду щодо прозорості, ПРООН також підтримує перші кроки парламенту щодо підвищення своєї відкритості. Була створена робоча група з метою впровадження
Плану дій з реалізації Декларації з відкритості парламенту в Україні, затвердженого українським парламентом на початку 2016 року, що робить країну одним з лідерів глобального руху законодавчої відкритості.
Крім того, під керівництвом
Державного агентства з питань електронного урядування України, яке є давнім партнером ПРООН, було досягнуто:
• введення системи електронних закупівель
ProZorro з метою систематизації державних закупівель та зведення корупційних ризиків до мінімуму,
• створення електронних послуг у різних секторах:
будівництво,
земельні ресурси,
екологія,
юстиція,
податки,
суд,
• запуск
єдиного державного порталу адміністративних послуг, який має потенціал, щоб стати ефективним ресурсом для надання послуг за принципом єдиного вікна.