Новини

Всеукраїнський тур Реанімаційного Пакету Реформ: Дніпропетровськ, Запоріжжя, Кривий Ріг

15-17 квітня - За підтримки ПРООН та інших партнерів ініціатива "Реанімаційний Пакет Реформ" (РПР) продовжує Всеукраїнський тур "Дорогою реформ", презентуючи свої результати щодо ухвалення та імплементації невідкладних для країни реформ. Цього разу експерти РПР побували у Дніпропетровську, Запоріжжі та Кривому Розі, де провели зустрічі з журналістами, чиновниками міської ради та обласної державної адміністрації, громадськими діячами та студентами.

 
"Громади цих міст мають стати форпостом реформ в Україні, які дозволять поширювати європейські стандарти життя далі на український схід. Для реформ потрібно три речі: знання експертів, підтримка громадян та політична воля. Саме над цим працює РПР - зібрати якісне знання, консолідувати громадську підтримку і змусити політиків проявити політичну волю. Віримо у зміни", - підкреслив Вадим Міський, координатор експертних груп Реанімаційного Пакету Реформ.
 
"Такі поїздки містами України є вкрай важливими", - наголосила координатор регіональних ініціатив Реанімаційного Пакету Реформ Наталія Ватаманюк. "Адже так ми маємо змогу: по-перше, ще раз розповісти громаді про РПР та основні напрацювання; по-друге, певним чином активізувати місцеві ініціативи, "зарядити" прикладами успішних кампаній та наголосити, що громада, об'єднавшись, дійсно може впливати на владні рішення; по-третє, пояснити основні положення реформ, як конкретні зміни у законодавстві торкнуться основних стейкхолдерів; по-четверте, розширити експертне коло РПР, налагодити систему зворотнього зв'язку з регіонами, розвинути регіональну мережу партнерів".
 
У Дніпропетровську, Запоріжжі та Кривому Розі на експертних обговореннях найбільше торкнулись теми суспільного мовлення, змін до закону, який Президент нещодавно підписав, державного фінансування партій, децентралізації, законодавства у сфері діяльності громадських, волонтерських, благодійних організацій та реформи дорожньої галузі.
 
Андрій Мартенс, експерт РПР з дерегуляції економіки, каже: "Потрібні зміни в системі дорожнього господарства країни. Перш за все, має відбутися децентралізація управління дорогами місцевого значення. На першому етапі дороги місцевого значення мають бути передані в управління обласних державних адміністрацій, а на другому, після прийняття законів про децентралізацію влади, на рівень місцевих громад. Іншим кроком змін виконавчої влади, на наш погляд, мала би бути реорганізація, а не "реанімація" "Укравтодору". На його місце має прийти новий ЦОВВ, який буде виконувати лише функцію замовника. Він має бути оптимальною за чисельністю і замість 1200 співробітників "Укравтодору" разом з обласними службами матиме не більше 25-30 в ЦОВВ і 250-300 в областях. Усі процедури закупівель мають бути абсолютно прозорими, а бізнес-процеси оптимізовані. Функцію контролю варто передати незалежним інжиніринговим компаніям, які нестимуть адміністративну та фінансову відповідальність. Гарантію якості робіт та послуг пропонується забезпечувати через страхові компанії," - продовжує Мартенс. "Треба змінити систему фінансування і замість Загального Фонду Бюджету передати функції збору та використання коштів Державному Дорожньому Фонду при цьому кошти мають спрямовуватися виключно за призначенням на дороги. Нарешті, функції експлуатаційного утримання доріг пропонується передати на конкурентний ринок за участю приватних та державних компаній. ПАТ ДАК "Автомобільні дороги України", що є фактично монополістом на цьому ринку, роздержавити до рівня райавтодорів та ДЕУ."