

Київ, 31 серпня 2016 – За підтримки ПРООН Офіс Омбудсмана і 3 провідні громадські організації у сфері доступу до інформації підготували та презентували нову методологію моніторингу органів влади.
Видання поєднало багаторічний досвід моніторингу доступу до інформації, воно викладене простою, зрозумілою для "не-юриста" мовою. За допомогою методології кожен охочий зможе проаналізувати на скільки якісно чиновники виконують Закон "Про доступ до публічної інформації".
Оскільки при цьому кожна організація використовувала власну методологію та шкалу оцінки, результати їх компанії не можливо було ані порівняти, ані узагальнити. Більш того, органи влади посилались на розбіжності у даних як привід для виправдання негативних результатів моніторингу, що здійснювали активістів.
У тому, що стосується цієї проблеми, ПРООН підтримала експертів для розробки та започаткування більш ефективної оцінки доступу до інформації за рахунок оснащення громадських організацій простою у використанні методологією оцінки роботи органів влади. Представник Уповноваженого ВРУ з прав людини з питань доступу до публічної інформації Ірина Кушнір зазначила: «Робота була непростою, і не все сталось так швидко, як гадалось, проте нарешті ми маємо унікальний інструмент, в якому кожен монітор може обрати свій блок і здійснити відповідний аналіз (сайту, засідання, в одній області, в одному місці), але оскільки цей інструментарій об'єднаний спільним підходом, результати моніторингу як пазл потім можна скласти в єдину картину і оцінити загальний стан дотримання права знати в країні».
Зазначена методологія охоплює такі сфери як: оцінку офіційних документів щодо доступу до публічної інформації, забезпечення доступу шляхом виконання інформаційних запитів, дослідження сайтів та забезпечення доступу в приміщеннях суб'єктів владних повноважень. Кожний розділ має свою школу та порядок оцінювання. Для підрахунку загального рівня забезпечення доступу до інформації підсумовуються результати у відсотках, які були отримані за кожен розділ. У результатів органи влади будуть оцінюватись за відповідною шкалою: незадовільний, низький, задовільний, середній та високий рівень доступу до публічної інформації.