Новини

Регіональний координатор Омбудсмена допоміг пенсіонеру відновити виплату пенсії

Регіональний координатор із зв'язків з громадськістю Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (Омбудсмен) у Закарпатській області вжив необхідних заходів для вирішення питання виплати пенсії та допоміг пенсіонеру відновити його права.


14962794 1312838125403858 453940976828921256 nРеєстраційний номер облікової картки платника податків, а в простонародді - ідентифікаційний номер, в першу чергу видається для того, аби уникнути плутанини із персоналіями - адже є багато однофамільців по країні. Звісно, це не єдина причина за якою він видається. Отримуючи такого роду документ, громадяни, з поміж багатьох інших обов'язків, мають виконувати своє зобов'язання перед державою – платити податки. А що робити, якщо у вас не один номер, а цілих два? Історія, яка трапилася із мешканцем Закарпаття, навряд чи має багато аналогів в Україні.

До регіонального координатора Омбудсмена у Закарпатській області Олега Григор'єва звернувся чоловік похилого віку Туряниця Юрій Васильович із єдиним проханням – допомогти отримати пенсію: «Понад шість місяців наді мною насміхаються в державних установах і звинувачують мене, мовляв, що це моя провина, що я не можу отримати пенсію».

Як виявилося, причиною неможливості отримати пенсію була наявність двох різних номерів платника податку. Однак, як так сталося, що в однієї людини два номера? Після розмови із паном Юрієм Васильовичем стало зрозуміло, що помилка закралася ще на початку видачі ідентифікуючих кодів у країні. Пану Туряниці присвоїли номер, а відповідно до нової довідки з Державної податкової інспекції у нього номер інший. Фактично відбулася подвійна реєстрація у Державному реєстрі. При неодноразовому його звернені до місцевої податкової служби, чиновники не бажали вирішувати проблему з подвійними кодами через свою байдужість, яка, як правило, базується на небажанні вийти за рамки своїх посадових інструкцій. Регіональний координатор допоміг скласти листа та направити звернення до Державної фіскальної служби України в Київ. Державна фіскальна служба за результатами розгляду звернення повідомила про закриття одного із номерів пана Туряниці. Відомості про доходи громадянина Туряниці приведено у відповідність.

vid-na-live7869590656457Половину шляху було пройдено – нарешті пану Туряниці був присвоєний єдиний номер. Але це не було зовсім тим, що його так хвилювало. Він лише хотів отримати свою законну пенсію.

«Якби державні структури ішли назустріч громадянам, то чекати оформлення пенсії півроку Туряниці Юрію Васильовичу не доводилося б. Ніхто не заперечує людського фактору, як права на помилку. Але варто оспорювати байдужість і небажання допомогти людині. Адже людина, отримавши елементарну допомогу чи бодай компетентну консультацію, змогла б уникнути стресу, розчарування у своїй державі та життя без гроша в кишені впродовж півроку», - вказує Олег Григор'єв.

Останні три роки ПРООН підтримує впровадження системи регіональних координаторів Омбудсмена з метою вирішення проблеми регіонального представництва Секретаріату Омбудсмена. Місцеві громадські фахівці мають слугувати "очима і вухами" Омбудсмена для моніторингу ситуації з правами людини на місцях. Наразі, мережа регіональних координаторів працює у 18 областях України.