Новини

Якість адміністративних послуг в Україні поступово поліпшується, свідчить нове опитування

Київ, 24 грудня 2015 – Результати оцінки населенням якості надання адміністративних послуг і діяльності центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) були представлені під час прес-конференції.

 
2Загальний рівень задоволеності громадян якістю адміністративних послуг збільшився з 5% у 2014 році до 14% у 2015 році; в той же час, 4/5 з тих, хто звернувся за адміністративними послугами в ЦНАП, були задоволені їх роботою.
 
Двокомпонентне опитування щодо якості адміністративних послуг в Україні проводилося на замовлення Центру політико-правових реформ за підтримки проектів ПРООН "Демократизація, права людини та розвиток громадянського суспільства" та "Поширення кращих практик недержавного моніторингу надання адміністративних послуг". Дані збиралися в другій половині листопада цього року. Обидві частини опитування проводилися у вигляді інтерв'ю з громадянами віком від 18 років у всіх регіонах України (за винятком Криму і тимчасово окупованих територій Донецької та Луганської областей).
 
Перша частина опитування оцінювала загальну задоволеність громадян адміністративними послугами, які надаються державою (наприклад, не тільки через центри надання адміністративних послуг – ЦНАП), з вибіркою 2009 респондентів. Розглянуті також були причини відсутності такого задоволення та досвід корупційної поведінки (дача хабара або плата за надання послуг). Респондентів попросили визначити причини такої корупційної поведінки і запропонувати свою думку про найбільш ефективні способи запобігання корупції при наданні адміністративних послуг.
 
Друга частина опитування відбулася за методикою екзит-полу для інтерв'ювання відвідувачів ЦНАП. Інтерв'ю проводилися в 40 великих містах країни з вибіркою 5296 респондентів. Ця частина опитування досліджувала реальний досвід клієнтів ЦНАП, а також причин задоволеності або її відсутності.
 
3Результати дослідження були представлені Віктором Тимощуком, заступником керівника Центру політико-правових реформ, та Іриною Бекешкіною з Фонду "Демократичні ініціативи" імені Ілька Кучеріва (соціологічне агентство).
 
Для багатьох українців адміністративні послуги лежать в основі якості державного управління, так як вони часто звертаються до органів місцевого самоврядування та центрів надання послуг. Найчастіше це відбувається, коли вони звертаються за отриманням певної державної послуги, сказав Янтомас Хімстра, Директор ПРООН в Україні. Це робить питання якості державних послуг особливо важливим у контексті децентралізації. Тому ПРООН з приємністю підтримала це соціологічне опитування.
 
Юлія Клименко, заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України, відзначила цінність результатів опитування для подальшого розвитку державної політики в області адміністративних послуг. Вона підкреслила, що дані демонструють підвищення рівня задоволеності громадян, коли послуги надаються центрами надання адміністративних послуг. Таким чином, подальший інституційний розвиток центрів, які працюють за принципом "єдиного вікна", повинен підтримуватися і заохочуватися.
 
Учасники прес-конференції підсумували, що було б важливо намітити шляхи розвитку та пріоритетні питання для подальшого розгляду:
 
o Існує гостра необхідність продовжувати процес передачі все більшої кількості основних послуг (наприклад, видачі міжнародних паспортів) до ЦНАПів. Це передбачено законодавством і нещодавно схваленими законами про децентралізацію у сфері надання адміністративних послуг.

o Важливо продовжувати зміцнення потенціалу персоналу ЦНАПів у підвищенні їх орієнтованості на клієнта і професіоналізму. Позитивне, зручне і прозоре надання сервісу є одним з ключів до довіри громадян.

o Надання електронних послуг є важливим для мінімізації ризиків можливої корупційної поведінки і максимізації ефективності надання послуг. Важливо продовжувати рухатися до трансферу послуг онлайн, у відкритому форматі та з мінімальною канцелярською роботою.
 
Резюме результатів опитування наводиться нижче. Для отримання більш детальної інформації, будь ласка, зв'яжіться з нами за електронною адресою Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
 
 
***
Основні висновки двох компонентів опитування наведені нижче:
 
cnap new english 1 1
 
cnap new english 2 1